Då var det klart. 2012 alltså. I vanliga fall sitter jag och sliter frenetiskt med alla bildtävlingar som har deadline så här års, skriver bildtexter och håller på. Men inte i år. För det första är det dyrt; ställ upp en två-tre fototävlingar och notan slutar utan vidare på motsvarande en veckas sol och bad söderöver. Och då ingår inte paraplydrinkar i anmälningsavgiften till någon enda fototävling jag hört talas om. För det andra vinner man ju ändå ingenting. Det är alltid någon som haft ett lite bättre år och lyckats lite bättre med sina jobb än en själv. Butter, besviken och tungsint sitter man sen där framför datorn när nomineringarna kungörs framåt vårkanten och ännu en gång konstaterar att det var pengar kastade i sjön. Nä, bättre då skita i det. Jag satte mig ändå och skummade igenom årets skörd och det är porträtt efter porträtt efter porträtt. I miljö eller utan miljö. Ofta flinande in i kameran. Suck. Jag vet att dagstidningarna överlag lider av samma sjuka. Porträttsjukan. Anyhow,  här kommer en kavalkad av vad jag haft för mig under fjolåret, mellan blöjbyten och vällingkok. Det blev ju häpnadsväckande nog en hel del bilder, så jag tror jag delar upp dem på några inlägg faktiskt. Lite som en försenad adventskalender ju! Klicka på rektorn här nedan så ska det komma fler bilder…Kjell Eklund
