Vid tre i morse vaknade jag av att en kompis tipsade om att det brann på Halmstadvägen i någon industrilokal. I någon halvminut satt jag på sängkanten och vägde sömn mot nyhetsjobb. Brand i en industrilokal vill förmodligen ingen tidning ändå köpa bilder av, såvida det inte är av magnituden Hansson & Möhring för någon månad sen. Är ingen skadad är intresset ännu mindre. Men så kollade jag Hau-pe:s webb, och döm av min förvåning när de faktiskt uppdaterat med några korta rader om branden. Som ägde rum på Halmstadvägen i Åled, bara ett långt stenkast hemifrån. Från altanen syntes inga lågor, men jag hörde brandbilarnas dieselmotorer på högvarv, så det var ju bara att dra på sig paltorna och fara dit. Om inte annat så för att undvika tråkningar från grannar och hp-kollegor om att man missar nyheter runt husknuten….

