Hej, det är jag igen. Hemmapappafotografen som bloggar alldeles för sporadiskt, jag vet. Inte så att det saknas ämnen att skriva om, men med två kids hemma räcker som alla småbarnsföräldrar vet tiden sällan till mer det allra nödvändigaste, om än det. Dessutom har jag ett växthus som ska upp (trodde det var lätt, men det var svårt), jobb som ska göras (och exempel på dem kommer ju när de varit i tryck. Om jag får reda på när de gått i tryck det vill säga).
Men jag ville i alla fall dela med mig av lite jaktbilder från häromdan. Eftersom jag deltog aktivt själv, alltså med bössa, blev det lite si och så med plåtandet. Och gubbarna blir så sura när man fotograferar istället för att hjälpa till med att släpa döa tjurar över stock och sten. Jaja, jag slapp i alla fall gå några långa drev över sura mossar och genom täta granbestånd infesterade med älglöss. Tack för det. Inget bly i luften för min del, men totalt tolv älgar i sikte i går var ju rätt trevligt det med, även om somliga trodde bössan kärvat igen eftersom jag inte sköt på dem. Ja hitta på en trädpenetrerande ammunition så ska jag nock fan skjuta!

Detta bildspel kräver JavaScript.

