Kom jag tillbaka från Svalbard? Eller serverades det dagens fångst ”fotograf  à la minute” på isbjörnarnas lunchbuffé? Nädå, jag hann knappt utanför tättbefolkat område alls under vår vecka på 78:e breddgraden. Jobben föll på plats det ena efter det andra. Mycket möjligt att jag glömt nåt, men de här hjälpte vi med finfina reportage från Svalbard: Allas, Platsjournalen, ATL Magasinet, Göteborgsposten, Aftonbladet härligt hemma, Frihet, Motdrag. Åsså eventuellt ett par rena bildjobb åt Scanorama och Runners World. Inte illa från ett ort stor som Getinge ungefär! Runners world ja, åt dem plåtade jag Spetsbergen maraton, världens nordligaste maraton på fast mark. Och mitt enda alibi för att få fara runt beväpnad! Man vet att man ser jönsig ut när tävlingslöparna stannar i steget, halar fram pocketkameran och bränner av en blixt mot en, mitt under loppet. Ja ser här får ni se.Bläddra ner en bit så får ni se John Wayne anno 2012.
Eftersom jobben inte varit i tryck ännu kan jag förstås inte visa dem, men de kommer vad det lider. Tills dess får ni se lite annat gott och blandat från de senaste månaderna. Jag hoppas hinna blogga aningens oftare än på sistone, men jobb och barnskötsel har företräde som ni säkert förstår.

