…fast jag förstår om ni tror det. Bloggat har jag inte gjort på eeevigheter, vilket jag förstås ber om ursäkt för å det allra ödmjukaste. Jag har just inte haft något av vikt och värde att rapportera om. Jobbat har jag gjort en hel del, men det mesta är fortfarande opublicerat tyvärr. Men det har snurrat på med begravningsmuseiföremål, företagshockeymatcher, städföretagsvd:ar, reumatiska barn, hunddagisknäck… Äh, det sistnämnda kan jag nog bjussa på en liten bild från. Läs mer i nästa nummer av Hallands affärer, när nu det kommer ut.
Härom helgen var det pressfotografernas Oscarsgala, det vill säga Årets Bild. I år hölls prisutdelningen i Malmö och vi var en liten delegation som for ner för att stötta allas vår Roger ”Big Rog” Larsson, som kammade hem guldet i sportreportageklassen med sin något ålderstigne pingisspelare. Riktigt kul! Se det här.
Jag tror inte det var några direkta skrällar, snackisar eller skandaler i årets upplaga. Årets bild från bombdådet i Oslo kändes ju rätt självklar. Den enda skandalen stod middagsarrangerande Moriska paviljongerna för, som för 600 spänn lyckades få fram varsin liten förrättsportion med libanesisk plockmat samt en kula halvsmält GB bigpack och lite frusna blåbär till efterrätt. Dessutom lär kocken ha fått sparken på stående fot under middagen. Undra på det…
Roligt i alla fall att träffa en massa gamla kollegor och kompisar som man träffar alldeles för sällan.
Om två år ska vi försöka få Årets bild-galan till Halmstad. Ni kommer väl?!

