Min fiiina vän Roger låg bra till på Poy igår. Riktigt raffel i sportreportageklassen där Rogers pingisgubbe var med bland de 30 bästa knäcken. Väldigt mycket kampsportsreportage var det, men det är klart; slagsmål gör sig på bild….

Synd förstås att det inte höll hela vägen i mål, men att ha plåtat ett av världens 30 bästa sportreportage i fjol är sannerligen inte kattskit!
Själv fick jag nästan jobba idag. DN behövde hjälp med ett knäck i Falkenberg, men när jag ringde reportern visade det sig vara i Falköping. Och ända dit hade förstås inte redaktören tänkt sig skicka mig, så det blev väl en eller annan västgöte som det gick ihop sig för idag. Grattis till dig!
Förra veckan hade jag fullt upp, den här nästan noll. Sånt är livet som egen. Och eftersom knäcken inte gått i tryck än (två av dem ska inte in på över ett halvår!) kan jag som vanligt inte visa nåt alls.
Det blir istället en Hitchcock-scen från eftermiddagens blöjhamstring på Eurostop. Råkor, kajor eller kråkor i miljarder!

bajsbombare

 

