I morse hjälpte jag en reklambyrå med en gruppbild på Höganäs AB:s ledningsgrupp som samlats för ett par dagars möte ute på hotellet i Tylösand. Jag skulle möta en av direktörerna vid halv nio.Det var bara det att  vi skulle börja plåta vid halv nio. Och då borde naturligtvis plats vara rekad och grejerna uppe och ready to go. Hade jag ju glömt, men kom på det någonstans i höjd med Tyrannosaurus rexen som står och blänger på badgäster 0ch söndrumsbor utmed tylösandsvägen.. Och då var klockan tjugo över åtta…
Panik är inte bra när man ska plåta. Det är så lätt att det blir dåligt då. Snabbt leta upp en vit, ren vägg. Jobbet var lite lättare att rigga eftersom gubbarna skulle plåtas tre och tre, friläggas och pusslas ihop på vit botten. Men vita väggar var det ont om (det blir mycket enklare att frilägga om bakgrunden inte är djungelmönstrad). Medan hr. direktören nog undrade varför fotografen inte styrt upp sig till klockan kalle lyckades jag i alla fall hitta en vit vägg, tillräckligt bred för att hysa tre män i bredd. Upp med blixten på stativet och så var gubbarna snart plåtade och klara. Tycker urklippsbanan blev rena konstverket!

 

 

 

 

Imorron ska banne mig mina nya hemsidor vara ute. Håll koll, jag lovar länka härifrån!

