Jorå, det blåste en del igår kväll. 41 sekundmeter lär de ha haft vid Hönö tror jag det var, och Rapports utsände i Tylösand stod lägligt nära en lyktstolpe att hugga fatt i när han rapporterade live i sändning. Bara utifall att trenchcoaten skulle råka bli ett ofrivilligt segel och dra den stackars reportern till havs.
Lite tidigare var jag och kollega Magnus på LBS ute och jagade stormbilder. Tyvärr var det just ingen action att tala om i betydelsen att det nästan var folktomt överallt. Inte ens surfarna var ute. Blåste väl från fel håll kantänka. Och när det väl började blåsa på riktigt, ja då var det mörkt och glöggen var upphälld borta hos grannen. Som i likhet med nästa granne längre bort fick ut i den ylande vinden för att surra fast flygfärdiga staket och loungehörnor.
Men nån Gudrun, det var det inte. Tyvärr för mig, tur för alla skogsbönder.
En skojig bild såg jag dock på bladets bildspel. Kolla här, bild nummer två.

För övrigt ryser jag och mår illa av artikeln i samma tidning om fransmannen som dränkte sin treåring i tvättmaskinen som straff för att han betett sig illa på dagis. Hur är folk funtade?

