När jag var liten hade ingen dator. Tv-spelen var inte uppfunna och än skulle det dröja åtminstone några år innan Bert Karlsson gav sig in i tivolibranschen. Själv fördrev jag tiden med en trasig dammsugare och en överbliven hög med asfalt, åtminstone de gånger man inte lyckats lura sig till en eller annan knallpulverpistol.
Nu är som ni vet utbudet av förströelse oändligt, och mycket av det som ungar håller på med gör de stillasittande. Det är inte bra. Idag var vi med ungarna i Lagan där det finns ett riktigt Tunbjörkställe (ni som känner till Lars Tunbjörk vet vad jag menar. Ni andra får väl gåggla på honom) komplett med älgpark, tingeltangelbutik och ett lagom stort BUSLAND med lagom dåligt tillhörande café. Tänk om det funnits såna ställen när man var liten. Det hade verkligen varit värsta grejen, nästan bättre än trasig dammsugare med asfaltshög. Som å andra sidan nog var bättre för fantasin och kreativiteten, vilket jag nog haft i alla fall lite nytta av i mitt nuvarande yrke.
Undrar var morgondagens kreatörer ska lära sig kreativitet. Inte lär det vara framför Battlefield 3 i alla fall…

