Idag skriver jag på svenska, mest för att eventuella internationella läsare nog ändå inte vet vilka personerna jag skriver om är.
Hade egentligen tänkt fatta spaden och röja väg för ett framtida växthus i trädgården idag, om det inte varit för en diger lunta verifikationer att… verifiera.
Bokföring alltså. Riktigt, riktigt tråkigt det.
Men sen ringde kunden och hade bråttom med att få en hoper skådisar plåtade. Det vankas nämligen fars i Halmstad framåt hösten, och då behövs det ju pressbilder att sprida för vinden. Rampfeber ska spektaklet heta och frontar namn som Thomas Petersson, Sven Melander, Claes Månsson och Ulla Skoog. Bland andra.
Tiden var knapp, liksom fantasin. Så det blev en lineup mot en fräsig tapet på hotell Mårtensson (som såg anmärkningsvärt skabbigt ut, noterade jag) och en alternativare i en liten trång soffa. Studi0blixt smälld rakt på lite uppifrån. Eftersom det skulle vara pressbilder tyckte jag det kändes viktigt att alla skådisarnas fejor framträdde tydligt, alltså inte läge för rockgruppporträtt med folk i och ur skärpa. Dessutom önskades enskilda bilder på Ulla Skoog, vilket jag ju gärna bistod med. Här nedan kommer ett par styckna:

Detta bildspel kräver JavaScript.

