Idag vinkade vi ajöss till Gary och Marilynn, mina värdföräldrar när det begav sig för tjugo år sen. I vanlig ordning och på sant amerikanskt manér tror jag inte vi lyckades få betala för någonting under vår vistelse i Wolf Point. Jo kanske förresten att Conny hann upp med lädret före Gary en gång på bykrogen The Elks när det skulle in en ny vända öl. Det känns mycket märkligt att ett så oerhört gästvänligt och öppet folk (om man nu får dra alla nordamerikaner över en kant, men det gör jag för enkelhetens skull) envisas med att föra krig med än den ene, än den andre mest hela tiden. Det går liksom inte ihop.
Anyhow.
Två timmar senare rullade vi in i Glendive, och vad vi hittat på här är förstås mycket hemligt. Om jag lyckas kränga grejen till någon ska ni förstås få se det här så fort det gått i tryck. Och vill ingen ha den får ni veta tidigare. Men så mycket kan jag säga att vi bättrat på bonnabrännan något alldeles oerhört, och umgåtts med en modern version av Calamity Jane, komplett med en magnum .357 på höften och allt. Och så har vi ätit biff och förundrats över helt orädda hjortar som flanerar omkring downtown mitt på blanka eftermiddagen.
Nu är det over and out, imorron åker vi hem!

