Som några av er kanske läste här igår råkade jag/vi ut för en märklig grej igår när jag plåtade bröllop utanför Steninge. En flock islandshästar gjorde åverkan på brudparets bil genom att rycka sönder en av vindrutetorkarna. Mina torkare var hela, noterade jag snabbt och drog en lättnadens suck innan jag sökte skydd för ösregnet i volvons trygga kupé. Tyvärr var det väl just bara torkarna som klarat sig, upptäckte jag i morse. Skulle iväg å handla i morse när Roger i Hult, tillfällig nattgäst pekar på bakre kofångaren och undrar vad jag gjort där.
Jag?
Ingenting.
Däremot hade en flock huliganhästar gjort sitt bästa för att tugga loss så mycket lack och delar de bara hann med under den korta stund vi var iväg och tog bilder.
Whatthefuck, liksom? När började havremoppar gå loss på bilar egentligen? Jag har då aldrig hört talas om det förut, och vill helst slippa höra talas om det igen.
Där gick nog förtjänsten för det bröllopet. Ideellt arbete resten av veckan framför datorn. Tjo-hooo….

