Idag har tortyrkällarmannen bidragit till familjens försörjning än en gång. Det tackar vi för. Åtalet släpptes mot mannen som hållit folk fångna i källaren i Vrangelsro, så jag och reporter Linda från Bladet for runt i länet på diverse uppföljningar. Se resultatet av våra vedermödor i morrondagens blaska. För egen del bestod jobbet mest av att styra bilen och ordna med fina närvarobylinebilder. En närvarobylinebild är den lilla bilden på sidan föreställandes reporter och fotograf som visar att tidningen faktiskt varit på plats och inte bara suttit på redaktionen i stockholm och ringt ihop knäcket. En nog så viktig bild.
En väderbild hanns också med åt samma tidning. ”Jag vill ha riktigt jävla ångande turkisk värme på bilderna” löd ordern från bildreadaktöre Hedelin. Jodåsåatt. 16 grader och snålblåst i Halmstad, men ångande värme var det beställt. Eftersom badstränderna gapade tomma inom överskådlig radie blev det en nödraket från Brottet, där jag nästan säkert visste att det var folk eftersom Jari på Hau-pe hade dragarbild därifrån i dagens avis. Så med tre plaskglada barn i plurret roddes även det jobbet i land. Sen fick jag ett mejl som jag inte får berätta just någonting alls om än. Mer än att jag blev väldigt glad för det. I slutet av nästa vecka avslöjas cliffhangern, så stay tuned…

betongbunker

