Gokväll kära läsare,
idag har jag väl just inget världsomvälvande att skriva hem om. Vilket förstås inte hindrar mig från att skriva några rader ändå. Häromdan var jag på knäck för Lärarnas tidning på en förskola i stan. Jobbet ska inte gå i tryck förrän i augusti, och det var väl inte så mycket att visa upp här ändå. Vanliga bruksbilder helt enkelt. Men barn är roliga, och rätt som det var satt jag i frisörstolen och pyntades med hårspännen och annat fint.Inte så ofta en får betalt för att bli fin i håret. Najs!
En annan av de närmast gångna dagarna for jag ner till Arla Foods nya högsta höns, Åke Hantoft. Det var min vän och försörjare ATL som ville ha lite glassiga bilder på dirren, så för en gångs skull i sammanhanget fick studioljuset följa med ut på ATLjobb. Åke var trevlig och lättjobbad, och bilderna blev helt okej tyckte då jag i alla fall.
Imorron bevakar jag grisfarmarnas årsstämma i Falkenberg. Nöff nöff tills dess.

Hantoft i hagen

pimpad fotograf

