Igår mötte Halmstad stolthet HBK Göteborg hemma. Det gick som väntat. Inte för att jag begriper mycket av fotboll, men efter hbk:s ett ett-mål tände det till och chanserna om inte haglade så åtminstone duggade. Men sen rullade Tobias Hysén in 2-1 och då var det tack och gonatt. Jag förstår klubbens frustration, men inte att den går gå ut över medias representanter. På väg ut till bilen kom nämligen ambulanspersonalen ut samtidigt med Johnny Lundberg, vars ena hälsena befaras ha gått av. Givetvis vore det en bra nyhetsbild, i synnerhet med tanke på att han inte var den ende spelaren som bars ut på bår den kvällen. Men se det var inte populärt. Genast stormade en kanslist (?) fram, ilsk så han darrade, och proklamerade med stor pondus att detta sannerligen inte fick fotograferas. I nästa andetag hade han kommenderat fram två ordningsvakter som tillsåg att jag varken fick ta några bilder eller för den delen lämna platsen innan ambulansen rullat iväg. Flat som man är stod jag kvar som ett fån och bara accepterade det hela, men så här i efterhand funderar jag på att gå vidare med incidenten på något vis. Det kändes faktiskt inte alls okej att bli behandlad på det viset. Givetvis skulle jag frågat spelaren om jag fick ta en bild, och kanske en fått kommentar också, men det hanns liksom inte med när båren var på rull ut. Bättre att säkra bilden först och fråga sen. Vad tycker ni?

Detta bildspel kräver JavaScript.

