Hej vänner,
hoppas påsken varit lika fin som här och att ni inte hittat några spolmaskar i äggen (vilket tydligen är risk för om man köper ekologiska ägg enligt nyheterna igår). Det såg så äckligt ut att det faktiskt tar emot att ens tänka på att äta slik föda. Och då är inte jag speciellt äckelmagad…

Fotboll idag. HBK mot Trelleborg på ett soligt Örjans vall. Eftersom mina bilder från allsvenskan är ungefär lika eftertraktade som… spolmask i ägg kan jag kosta på mig att chansa och experimentera lite. Alltså både Bildbyrån och Scanpix har gubbar där, och alla tidningar väljer alltid (nästan) abonnemangsbilder före köpebilder från andra frilansare.
Sålunda asade jag med mig nagaokan idag kravlade upp på taket till västra läktaren för att få lite schysst von oben-perspektiv. Eftersom min fina 4×5-tumskamera är så långt från digital man kan komma lär det dröja innan ni får se bilderna här, om nu någon mot förmodan blev bra. Först måste jag stoppa in filmkassetterna i mörkrumspåsen, ta ur filmen och stoppa den i ljustät låda, sen ska den postas till Crimson för framkallning. Slutligen måste jag åka hem till farsan och skanna neggen, eftersom min egen planskanner inte tar så stora negg. Bökigt? Nääää inte då!

Några få okej digitala bilder kan ni i alla fall få så länge. Vel bekomme!

Detta bildspel kräver JavaScript.

