Härom veckan var jag i Göteborg och plåtade komikern Robert Gustafsson för Metros räkning.  Jag hade förstås hoppats på att få lite tid på mig att reka omgivningarna på Rondo där plåtningen skulle ske, men se av det blev det intet. Raka vägen ner i logen, och väl där hittar jag inte blixtsynkdosan (den hade trillat ut och låg under väskan, upptäckte jag sen). Nu gjorde det inte så mycket eftersom det ändå var så lågt i tak där i källaren att eventuell ljussättning hade fått Frankensteinkaraktär i vilket fall, men likafullt ett stressmoment.
Kändisar kan vara svåra att plåta eftersom de blivit fotograferade så vansinnigt många gånger att de direkt intar sina invanda manér och poser. Så även Robert Gustafsson, även om han var både trevlig och följsam. Men att komma under det där skalet, det var svårt.
Är inte jättenöjd med resultatet, men så här blev det i alla fall. När jag soppat rullen från min xpan kan det hända att det dyker upp ytterligare något knäpp. Den som läser får se….

Robert Gustafsson d. ä.

