Uj uj, skumma grejer i en ödekällare verkar sannerligen intressera folk! Tråden på flashback (ni som till äventyrs inte hittat den än, här är den) har över hundra sidor, och igår hade jag över 1700 besök på den häringa bloggen! Shit, det är ju nästan så man får rampfeber! Och har ni inte varit inne och kikat på min alldeles nyomgjorda hemsida, www.andersa.com är ni förstås hjärtligt välkomna dit.
Hittade ett ex av söndagens Aftonblad idag och kunde mycket riktigt konstatera att den enda bild jag hade inne (förutom en arkivare på fasaden) var bylinebilden på mig och reporter Kerstin Danielson. Haha, inte illa för en hel dags slit!
Kul var det dock att få knäppa Expressen på näsan genom att hitta samma förveten allmänning som de hade. När vi träffade Nicke H därute gick han och mös över att ha fått tag på den enda människa som synts till därute på hela lördagen, vilket vi då inte hade. Men, med hjälp av dessa förträffliga sociala medier alla nyttjar numera gick det rätt snabbt att lokalisera vederbörande, som dessutom bodde ett stenkast från min hemmabas i Åled. Bara att stämma träff ute vid det laget nermörkt och ruskigt ödehus! Min pålitiliga quadra-blixt skötte ljussättningen. Tyvärr kom som sagt inte bilden med i tidningen, så ni får den här istället.
Vassego.
Imorron åker jag till Vetlanda och kikar på aluminiumprofiler och besöker folkhögskolan där drillades bland ingresser och notiser.

Stefan, dokumentärfilmare

 

