Glömde faktiskt köpa tidningen idag, så jag kan inte recensera vad vi körde om det mystiska ödehuset med tillhörande bdsmkammare. På Flashback cirkulerar förstås en hel del ideer om vad det är för nåt; senast jag kollade hade forumet 70 sidor i den tråden. Vi får väl se hur det slutar. Idag hittade bisarrturisterna dit, och nöjde sig inte med att stå utanför utan traskade helt sonika in, under avspärrningarna. Ajabaja, så får man faktiskt inte göra!

Framåt eftermiddagen mötte Drott franska Tremblay en France i Arenahallen. Eftersom det var evigheter sen jag plåtade handboll tänkte jag att det kunde vara hög tid innan den följande autofokusen rostade ihop fullständigt. Handboll liksom fotboll är roligt att plåta. Det händer mycket: hårda närkamper, höga hopp och grimaserande spelare.  Men eftersom det går snabbt blir man snabbt ringrostig när man inte plåtat sport på ett tag, och får svårt att hänga med i svängarna. Eftersom jag inte plåtade på uppdrag utan på ren spekulation kunde jag kosta på mig att chansa lite. På med 400-gluggen och upp till presscentret alltså. Lång slutartid (1/50 s)  brukar kunna bli coolt i sportsammanhang. Om man lyckas det vill säga. Tror man kan räkna åtminstone tvåhundra skitknäpp på en halvbra/okej bild när man plåtar på det här viset. Kombinera sen med nämnda ringrost så blir det ännu längre mellan de lyckade exponeringarna. Här kommer i alla fall ett litet urval. Vel bekomme!

inbrytlingar

Detta bildspel kräver JavaScript.

