Snart, snart kommer min gamla hemsida i ny kostym. Ja, innehållet blir väl ungefär det samma som förut. Lite nytt och fräscht paketerat bara. Tror att mitt pågående (men i sanningens namn för tillfället rätt insomnade) odensjöprojekt ska få se världens ljus.
I mitten av 1980-talet åkte farsgubben runt i byn och tog porträtt av folket framför sina hus, inspirerad av en gammal bild från när han själv var liten. Härom året började jag åka tillbaka för att ta samma bild i nutid, 25 år senare. Nånstans tröt orken, men till våren ska jag ta nya tag. Kanske.
I eftermiddag drar jag till Göteborg och plåtar Robert Gustafsson d. ä. Det ska bli spännande, tror jag. Tänkte asa med min dammiga Nagaoka, men eftersom det verkar bli ont om tid (det är det alltid när artister ska plåtas) hinner jag nog inte ens rigga upp den innan fotosejouren är över. Så det får väl bli digitalt, som vanligt. Suck.

