Ja, tidningen alltså. Skurk. Ja, den heter Skurk och är alldeles ny och handlar om brott och straff, från andra sidan så att säga. Jag hjälpte dem med ett jobb för några veckor sen, en story om Sandra som vuxit upp med en missbrukande mamma. Faktum är att jag plåtade henne redan i höstas åt Tara, men den här gången var det alltså åt Skurk. Tycker själv det blev rätt snyggt! Synd bara att min favvobild inte kom till användning, men så brukar det å andra sidan vara.
I övrigt har ingenting av vikt och värde hänt denna fredag. Mer än ett litet möte med två gamla kollegor, där en liten idé materialiserades som med rätt folk och kunskap nog kan bli riktigt bra. En lucka i sortimentet kan vi kalla det, som jag tänkte försöka fylla. Men dit är det väldigt långt, så jag säger inte mer än så. Alltså ingenting, egentligen.
Nu ska jag ut och spana på månen i mitt nya teleskop.
Grattis förresten till granne Johnni som var snabb på luren och rundade av veckan med att vinna en veckas lyxkryss i Medelhavet i nån fjösig tävling på mix megapol.
Vaffö har de aldrig sånt på P1?
Trevlig helg!

Detta bildspel kräver JavaScript.

