Idag var jag i Veddige på lantmaskinsjobb åt min vän och försörjare ATL. Fick till och med använda filmfunktionen på kameran för att dokumentera när hr reporter Lasse rattade en traktor från farfars tid. Med lite tur har jag dessutom nu lyckats foga ihop klippen i imovie, men jag ska inte ropa hej än. Det är betydligt krångligare än det först verkar det där med att filma. Ungefär som att lära sig plåta antar jag.
Klockan led mot lunchdags och jag började så smått fundera på vem jag skulle kunna dinera tillsammans med däruppe i obygden (för att inte tala om VAR en sån lunch skulle intas), när direktören för det hele plötsligt plockar fram både kaffe, smörgåstårta och chokladbiskiver! Ja, de hade visst lrf-möte igår och fick lite över…
Ibland behövs det inte mer än så för att få en på riktigt gott humör!

Cab!

