Nu är snart januari 2011 till ända, och jag har nästan inte gjort någonting alls den  här månaden för att dra in deg till hushållet. Det är väl det som är dilemmat med att frilansa, att man aldrig vet om uppdragsgivarna kommer ringa eller om telefonen kommer ligga tyst. För oss råder ekvationen inga samtal=ingen lön, vilket kan vara nog så stressande. Att lägga till stressen över att stirra in i datorskärmen utan att komma på ett enda knäck att sälja in.
Häromeftermiddagen ringde i alla fall min vän och försörjare Aftonbladet och skickade ut mig på lite ”internjobb”. En kille i Varberg skulle avfotograferas i egenskap av varandes en av tidningens bättre dörrknackarförsäljare. Sen vidare till Anderstorp där en tjej testat tidningens nya Klick-app till ipad. Och jag fick möjlighet att testa Jespers beautydish, som jag motlånat av honom eftersom han behövde låna ett av mina blixthuvuden i en vecka eller så. Vad han skulle med det till? Jo för att han skulle till Thailand och plåta brudmode åt Bröllopsmagasinet dårå…

Ahmad, duktig tidningssäljare.

