Fyra gånger har jag skottat uppfarten idag. Eller om det var fem. Ändå körde jag fast.
Trots bökandet i snön (vilket jag egentligen inte har något emot) har det hunnits med lite arbete idag. En gruppjulbild för friläggning och en häktningsförhandling på tinget. Inget av knäcken var av sorten som håller för att visas upp för allmänningen på bloggen. Ospännande bilder helt enkelt.
Fick däremot mejl från Dagens Arbete-reporter Harald, som jag var ute med härom veckan. Jobbet handlade om två iranier som behandlats synnerligen illa av sin arbetsgivare i skobranschen. Nu hotas båda två av utvisning, den ene med bruten hand efter en olycka på fabriken. Läs grejen här Hursomhelst var det lite kinkigt eftersom killarna ville vara anonyma, vilket inte alls är så lätt att få till på något vettigt sätt. Klassikern ”rygg med uppdragen luva” är ju lite…sliten och inget man gärna tar till om det går att undvika.
Men DA blev mycket nöjda, och då är jag också nöjd!
Imorron plåtar jag julig butiksinredning. Betalar sylten i gröten, det med.
För övrigt håller jag tummarna för att förhandlingarna med en viss tidning om att publicera adoptionsreportaget ska gå i lås. Jag vill ha så mycket som möjligt, de vill betala så lite som möjligt. Den gamla vanliga visan alltså.

Detta bildspel kräver JavaScript.

