Ikväll kom det mycket efterlängtade beskedet att nya lilla familjen på Björkenäs södergård äntligen är på väg hem från Nigeria, efter två månader hemifrån!
På söndag lär det blir kram-och tårkalas av sällan skådat slag på Kastrup. Jag har givetvis kameran laddad och skjutklar för att äntligen få knyta ihop säcken på adoptionsreportaget. Gissar att alla tre kommer frysa häcken av sig efter den 40-gradiga hettan där nere.
För övrigt har veckans sista arbetsdag bjussat på action. Fem kreatur, eller nio, hade gått igenom isen nånstans i närheten av Tvååker, så jag tryckte gasen i botten p v50:n och styrde norrut. Efter efter väldigt många om och men och felkörningar lyckades jag till sist hitta fram till sjön där dramat utspelade sig. Tyvärr visade sig alla djuren vara döda, vilket dödade storyn lite grand. Djur i knipa säljer alltid, men helst ska utgången vara lycklig. Något slags disneysyndrom antar jag. Hursomhelst visade det sig att den drabbade bonden var samma kille som jag plåtade åt ATL bara häromdagen! Märkligt sammanträffande. Jag åkte dit på spekulation, men som väl var ville Aftonbladet köpa grejen. Så gick det ihop sig idag med. Gött. Givetvis var Expressens utsände på plats han med, Niklas med världens märkligaste stavning Henrikczon (tror det blev rätt där), även kallad treomannen eftersom han inte dricker kaffe. Bara treo. En tub om dan. Bilderna nedan med så fint photoshoppad text kommer från nickes kamera, som ni kanske hajar. Viss irritation uppstod när Hallands nyheters amatörer till utsända parkerat mitt i vägen fram till sjön. Lyckligtvis med nycklarna kvar i bilen varför den lilla fula polon raskt kunde undanröjas.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Här kan ni läsa om det hela.

