Hau-pekollegan Lennart Hildingsson mejlar och tipsar om att min bild i tidningen Vårdfokus orsakat ett himla rabalder. När redaktionen på tidningen för ett tag sen efterlyste bra vårdbilder till deras mittuppslag skickade jag bland annat in en bild på lilltjejen, tagen när hon fick sina tremånadersvaccineringar. Här ser ni både bilden och kommentarerna. Jag tyckte den blev rätt fin, med Novas tjocka lår och en massa händer som kommer in i bilden från olika håll. Att folk inom vården skulle få hicka av att bvc-sköterskorna har ringar, klockor och civila kläder på sig hade jag faktiskt inte en tanke på. Känns ju tråkigt om de fått ovett på grund av min bild, förstås. Men också intressant att se hur mycket andra människor kan läsa in i en bild, som man själv aldrig skulle haft en tanke på.

