Jag har nog aldrig längtat hem mer från en resa än från veckan i Nigeria. Därmed absolut inte sagt att Nigeria är ett dåligt land, eller att det varit en dålig resa. Det är bara… jobbigt i Nigeria. Sporadisk elektricitet, inget varmvatten, nästan inget kallvatten heller i duschen, hett och fuktigt som i ångbastu, livsfarlig trafik, kväljande avgaser överallt från motorer på gränsen till sammanbrott, döda människor liggandes på gatan. Ett starkt land att uppleva helt enkelt. Och som klen och feg västerlänning blir man ju kinkig så fort de moderna bekvämligheterna inte funkar precis som hemma. Men det är bara nyttigt och väldigt ögonöppnande att uppleva till exempel en adoption fungerar i ett land strax söder om ekvatorn. Rekommenderas! Eftersom jag nu är inne på min 37:e vakna timme i sträck hoppas jag det ursäktas att jag inte ännu sorterat igenom alla 1878 bilderna från den gångna veckan, och bara bjussar på några aptitretare ikväll. Bilden där jag grimaserar företäller förresten när jag får två sprutor med okänt innehåll i vardera skinkan. Tanken var att de skulle döda eventuella fulingar i magen. Tror jag.

Detta bildspel kräver JavaScript.

