Nu är det bara timmar kvar tills väskan ska vara packad, kameran laddad och första malariatabletten nedsköljd. Otroligt spännande resa vi har framför oss, syrran, Andreas och jag.
Dessutom rätt skönt att slippa åtta grader och regn i Spånstad, om än bara för en vecka.
Här nedanför kommer lite stuff från de senaste dagarnas jobb. Killen med tuppkammen heter Teddy, är fem år och van datoranvändare. Det visade sig att jag fotograferade samma kille häromåret,  men det kom jag inte ihåg eftersom familjen flyttat sen dess. Plåtat för Aftonbladet. Vindsvåningbilden föreställer reporter AnnKatrin Norling på husesyn i koloniområdet Strandhaga i Halmstad. Reportage kommer i Hemmets journal nån gång framöver. Slutligen har jag fått mitt första overseas-gage! En fet (nåja) check från Tribal College Journal damp ner i lådan igår, som tack för de två veckornas jobb i våras. Vissa jobb går ihop sig, andra inte. Det här gick inte alls ihop sig, men var riktigt kul ändå. Och i nästa nummer av Tractor Power kan ni läsa mitt knäck om Philip Sudbrack, storbonde i Montana. Missa inte det!
Det här lär vara sista inlägget på en vecka eller så, eftersom internetförmågan i Nigeria lär ligga på 28.8 modemnivå eller så.
På återhörande alltså!

Detta bildspel kräver JavaScript.

