Tror jag snart ska sälja den dära Nagaokan. Visst, den är jättefin och mysig och sådär på alla sätt och vis, men resultatet blir i bästa fall oberäkneligt. Nagisen är alltså min högst analoga 4×5 storformatskamera i körsbärsträ. Testade ett par skott häromhelgen när jag plåtade bröllop, och fick tillbaka neggen idag. Inte snygga. Eller, kanske har de nåt ändå? hmm, vet inte riktigt än. Jag tror missfärgningen beror på att jag lagt filmen i frysen, och när jag sen tog ut den hade bladen klibbat ihop, och förmodligen då sabbat emulsionen. Slutsatsen blir väl att filmrullar går fint att frysa, bladfilm icke så.
För övrigt väntar världen på att bloggläsare nummer tiotusen ska höra av sig för att klejma vinsten. Vore ju synd om den brann inne….
Imorron visar jag nån bild från dagens jobb för Dagens Industri. Hörs dårå.

I hastigt mod avfotograferat storformatsnegg.

