I lördags kröp jag omkring på alla fyra i en fårhage vid havet i snålblåsten och fotograferade Malin och Peter som skulle gå åstad och gifta sig. Idag låg jag fejs down hos naprapat Brunzell och fick elstötar i skinkorna. Gissar att det var kombinationen lite för låga brallor och lite för kort tröja och alldeles för kall vind som gjort att länden gjort uppror och straffar mig med ryggskott. Ström i ryggen var en mycket märklig upplevelse. Kvinnfolk kan ju låna hem en TENS-mojäng med samma funktion för att lindra smärta. Och det funkade faktiskt. Till att börja med kändes det lite som när man drar loss tejp från huden, och sen började det liksom knåda och greja också. Skumt, men väldigt skönt. Så nu går det faktiskt att röra sig upprätt igen. Bara en sån sak! Imorron ska jag och Ulf Hansson försöka bena ut namnen på hans tulpaner, vilka jag plåtade åt Aftonbladet i våras. Knäcket kommer eventuellt redan nästa vecka i Härligt hemma tror jag det var, så håll utkik!
Ett litet smakprov bjussar jag väl på, om inte annat så för att minnas den sommar som gått.

Äh, vi tar en på Nova med. Hon har ju lärt sig visa tungan. Mycket användbart!

Blää påre.

