Jag och mobiltelefoner är inte riktigt kompatibla med varandra. Ja, alltså mobiler i största allmänhet. För ett bra tag sen köpte jag en iphone, version ett. Trivdes inte alls med den av diverse orsaker (som att blåtandheadset inte funkade, för att nämna något). Sålde den och köpte en platt SonyE. Minns inte vad det hette och det spelar ingen roll heller. Efter tre, eller möjligen fyra inlämningar på service på grund av diverse fel kastade slutligen Elgiggen in den och gav mig en ny. Likadan. Som slutade funka innan jag ens hunnit hem med den. Pengarna tillbaka och ner till Telia där en annan lur av det finska märket inhandlades. Mitt enda krav på den var att den skulle gå att synka med kalendern i min mac hemma. Vilket förstås inte gick. Ny tur till butiken och byte till en annan finne; en blank, slick affärslur med massor av finesser. Behöver jag säga att den genast började trilskas? Åter igen tre lagningsförsök, hjärnblödning över tuggummituggande affärsbiträden med stenansikten och obeveklig inställning. Till slut fick den multihandikappade finnen gå till de sälla jaktmarkerna även den och ett nytt friskt förhållande med en modern ”smartphone” inleddes. Notera de ironiska klamrarna över smartphone. Vildeld heter den visst, fast på engelska dårå. Fjösigt, eller hur. Hittills har vi tyckt ganska bra om varandra, men idag fick jag åter anlending att besöka Feliabutiken. Ibland behöver jag skicka bilder från nånstans ute i skogen, och då har jag ett kontantkortsmobilbredband, som enligt Telia ska gå att ladda via mobiltelefonen. Men icke. Först kunde inte nallen begripa hur det nedladdade programmet skulle användas, eftersom java saknades. Och innan java kunde installeras måste mms-funktionen laddas ner, vilket nallen inte heller ville vara med om. Väl i butiken slet biträdet med att försöka googla fram en lösning, men det visade sig att varken android eller apple för den delen (som lär ha en miljon iphoneanvändare i Sverige) tycker att java är nåt man ska hålla på med. Visserligen finns en tredjepart som lär ha fnulat ihop en app som eventuellt kan lura androiden att läsa java. Men. I Sverige finns ingen möjlighet att betala för androidappar. Alls.
Dagens ilandsproblem, verkligen. Men trött blir man ändå.För att inte tala om hur trött du måste vara nu om du pallat läsa ändå hit.

Lite har jag faktiskt hunnit jobba också. Hittade ett par skejtkillar och sköt lite bilder utanför Halmstad Arena, till marknadsföring för samma ställe.
Imorron blir det bröllopsplåtning. Tjohoo!

