Så sent som igår var det fortfarande oklart om vi åker till Nigeria imorron eller nästa vecka. Idag kom beskedet att avresa blir om en månad. Om en månad! När man väntar på sitt barn är två dar en lång tid… Finns ju inte mycket annat att göra än att bita ihop än en gång och se över packningen. Eller nåt.

Idag vann jag en ipad. Ni vet en sån där haussad läsplatta som man bara måste ha. Exakt vad man måste ha den till vet jag inte riktigt, men det blir jag väl varse vad det lider. När den väl kommer, för den finns tydligen inte i Sverige än. Tävlingen arrangerades av Eurostop på temat bästa sommarbilden, och jag slängde iväg den här:

vinnardopp!

Tack Micke och Svante för förtjänstfullt poserande. Jag lovar att ni får låna läsplattan så ofta ni vill.

Fick en utryckning till Varberg idag. Björnligan, eller några ur samma skola, rånade Guldfynd, drog iväg i en jaguar och for av vägen strax efter, varvid en av sketstövlarna slog sig ihjäl. Somliga får sitt straff omgående…

