Ja, äntligen en lyckad paparazziplåtning – den första sen vi kröp i blåbärsriset utanför Svennis kåk i Sunne och förevigade hans och Nancys badäventyr! Fast den här gången var det på ”riktigt” i betydelsen att det var en riktig nyhet. Ni vet säkert redan vad jag pratar om – sverigedemokratens lilla öl-och vinbutik på Öster i Halmstad. Jobbet gjorde jag redan i juni (väldigt festligt när först kollega Jari på Hau-Pe ringer och undrar ”va fan sitter du å smyger på”, sen när nattchef Ahlberg på samma tidning glider upp jämsides i sin V70 och börjar plåta paparazzin genom rutan, och slutligen efter fyra timmar när pizzaägaren intill kommer ut och undrar om jag inte vill ha nåt att äta eller dricka ”du har ju suttit här jättelänge”). Rätt många flak norrlands guld bytte ägare under de där timmarna, så det var rena skjubanan för en triggerhappy kvällstidningsplåtis. Av olika anledningar blev dock scoopet liggandes tills häromdan, när HP körde grejen utan namn på politikern, Jag ringde bladet och tipsade, och sen var bollen i rullning. Sannolikt första gången Hallandsposten och Aftonbladet samarbetat aktivt om en nyhet – helt otänkbart på gamle chefreds tid.

Imorron bygger jag torn och skjuter skarpt mot pappälgen. Hörs sen

närbutik!

