För ett bra tag sen köpte jag en iphone. Den skulle ju vara så bra, så bra. Och alla appar sen. Kolla, när jag rycker telefonen uppåt och neråt låter det som när man repeterar ett pumphagel. Fett! Eller kolla här:en öl upphälld i glaset. Å när man tippar telefonen gör ölen det också. Cooolt!
Jag sålde nallen (eller mer korrekt: handdatorn) efter en vecka. Visserligen har min fortsatta telefonbissniss kantats av makalöst krångel. Både från svenska och finska nallar.
Men åter till min teori. Jag har nämligen tyckt mig märka att så fort nån i bekantskapskretsen skaffar denna fantastiskt haussade mojäng… ja då slutar de svara i telefon när man ringer! Varför dårå? Jo eftersom den är mer handdator och surfmaskin än telefon är den så stor, tung och bökig att ingen med normala byxor får ner den i fickan. Således blir iphonen liggande i handväskan, på byrån i hallen, på toan, i bilen eller whereever man la ifrån sig den senast när man åter igen upptäckte att den inte gick ner i lomman. Och så hör man inte när det ringer.
Själv sätter jag min tillit till htc wildfire den här gången. När nu den kommer….

