Detta bildspel kräver JavaScript.

I´ll be writing this post in English as I suspect there will be quite a few Roxette fans from all over the globe scanning the web for stuff about last night´s gig at Marknadsplatsen in Halmstad, Sweden. Don´t worry, there will be prints for sale on my webpage http://www.andersa.com in a short while! I just have to go thru all my photos from yesterday first…
Igår var jag Aftonbladets fotograf i Halmstad när Roxette gjorde sin första spelning (smygpremiären undantagen) på 19 år tror jag det var. Marie Fredriksson och Per Gessle i fin form gav de 20 000 en oförglömlig upplevelse som många rest över halva jordklotet för att se. Som grädde på moset dök hela Gyllene tider upp och körde ett par extranummer. Kul! Som vanligt var det tre låtar i diket som gällde för oss fotografer, och jag var glad för mitt 400-tele som låg i ryggsäcken. Min rygg var väl inte fullt lika nöjd efteråt, men huvudsaken är ju att bilderna blir bra. Eftersom jag plåtat bröllop före konserten var jag hyfsat mör i kroppen när klockan slog 0200 och alla bilder var skickade. Här kommer lite ögongodis. Och som sagt här ovan, så fort jag hinner kommer fine art-printar att finnas på http://www.andersa.com.

