Igår var jag inhyrd som Aftonbladets fotograf i Halmstad när ståuppshowen Badjävlar begick världspremiär i Norre katts park. Efter två timmar lovar jag att fler än en i publiken hade kissfläckar i byxan efter att ha legat dubbelvikta av skratt mest hela tiden. Bland det bättre tyckte jag själv var när Felix Herngren ”kände sig lite ringrostig” och undrade vad publiken ville ha för slags skämt. – Bellman skrek en kille i publiken. Och inte är hr Herngren för fin för Bellmanhistorer, utan drog den om när grisen gick ur stian för det luktade för jä-ligt av Bellman därinne. Eller vänta förresten, Schyfferts imitation och nedgöring av laholmare var klart roligaste! Gå och lyssna själva, imorron är de i Falkenberg har jag för mig.
Själv satsade jag på att fånga minspel, vilket AB också gjorde när det gick i tryck idag.

Detta bildspel kräver JavaScript.

