Jag ber om ursäkt för att min dagliga uppdatering här på bloggen varit något lidande de senaste dagarna. Jobb, värme och allmän lättja har effektivt satt käppar i hjulen för min flit. Igår kväll vankades det girls night på Solgården, Tylösand i Aftonbladets regi. Där smög jag omkring som katten bland hermelinerna och försökte fånga glammiga och festliga bilder på modeintresserade damer. Mycket bilder blir det, de flesta med ett djup som en genomsnittliga vattenpöl. Men rätt trevligt ändå. Gissar att resultatet kommer i nästa Klick och Sofis mode. Check it out! Kanske är du med på bild?
Annars har dagen bjudit på både bajsbomber och badbilder. First things first. Jag har (eller hade numera) ett par schyssta lite längre shorts, inköpta för en billig peng på Äventyrsbutiken i Simlångsdalen. Gröna var de från början. Någon hade emellertid kastat en hink bad mojo över dem, kanske därav det låga priset. För varenda gång jag tagit på mig dessa schyssta kortbyxor har de inom en timme varit nedspillda med lingonsylt, ketchup, sås, kräk, olja, eller vad som helst som råkat befinna sig inom nedstänkningshåll. Utan undantag. Varje gång. Så i morse satt Nova i knäet eftersom hon gnydde lite efter frullen medan pappa läste tidningen. Plötsligt kände pappa något vått på armbågen som han vilade i knäet. Novas nya Liberoblöja var en dålig blöja. Den hade hamnat på sniskan just när Nova kände för att så att säga unleash hell. Hela pappas knä var bajsbombat och plötsligt var den trevliga frukoststunden i solen inte så trevlig längre.
Nu vilar mina schyssta, gröna shorts i soptunnan, nedsölade för sista gången.

Eftermiddagen veks åt bad i havet (Äntligen!). Japp, i värsta kötthålan i Tylösand, just vid klockan där alla stekarna ligger. Jag kände mig riktigt ostekig, bara snuskgubbig när jag vandrade ut med mitt 400 4.0 i vattnet för att plåta genrebilder, och fler än en kom faktiskt fram och frågade vem jag plåtade åt… Jobbigt det där, att vara man och försöka få badbilder på folk.

