Idag hade jag glädjen att få dokumentera Anna och Johans bröllop i Unnaryd. Och snart tror jag att jag måste bli religiös. För sån tur som jag faktiskt alltid har med vädret (åtminstone i bröllopssammanhang) finns bara inte. Hela förmiddagen formligen vräkte regnet ner, mer horisontellt än vertikalt. Sämsta tänkbara förutsättningar alltså, och jag började fundera på att ta roddbåt till Gullanabba istället för bil. Så illa var det. Men inget att hetsa upp sig över. I bakluckan på bilen låg gamle trofast, min ranger quadra, och väntade på att få göra brudpar snygga i inomhusmiljö. Men när jag kom fram till G-nabba upphörde plötsligt regnandet. Och solen kikade fram. Som vanligt!
Och brudpar som Anna och Johan plåtar jag gärna varje dag i veckan. Så himla glada och positiva (fattas annat på bröllopsdan förstås!) och lättjobbade! Tack ska ni ha för en synnerligen trevlig eftermiddag. Extra kul när bruden inte bangar för lite mer äventyr än vad en brudklänning egentligen är gjord för. Vad undrar ni? Ja, se nedan…

Detta bildspel kräver JavaScript.

