Idag har det varit jobb på två väääldigt skilda fronter. Först studentporträtt på min svåger Andreas lillasyrra Frida, som just nu nog är mitt i huvudrätten på balen som hålls på Heagårds skafferi. Ingen lätt plåtning med svärmande knott och plötsliga regnskurar. Fick bli en hastig sejour vid sjön bakom Rasta i Traryd, med min trotjänare Elichrom Ranger Quadra som ljus i mörkret. En 80 cm softbox mjukade till ljusbilden. Bilden här nedan är dock tagen inomhus. Tack syrran (vars händer syns på väg in i Fridas frissa) för gott assistentarbete.

Eftermiddagen tillbringades på hemligt stakeoutuppdrag åt en stor dagstidning. Långa telen, diskret framtoning och tålamod var receptet på ett mycket lyckat deckarjobb. Fast så himla diskret var jag kanske inte med tanke på att två förbipasserande hau-pe-kollegor undrade va fasen jag satt och smög på. Och en restaurangägare kom ut och undrade om jag inte ville ha nåt att äta eller dricka ”eftersom jag ju suttit där så länge” Haha, kanske inte så incognito after all, som sagt. Bilder kommer kanske framöver.

Frida

