Idag, klockan 13.10 enligt mamma,  fyllde jag år. Eftersom det tog en halvtimme eller två efter det att Nova dragit igång morgonminaretutropet i spjälsängen tills dess jag kom ihåg att jag det var min stora dag idag hade nog den första gratulanten redan hört av sig på facebook. Detta fantastiska redskap för att öka känslan av sin egen betydelse. Jag menar, hur många gånger skulle annars över trettio gratulanter höra av sig för att nån kompis fyller 37 liksom? Men trevligt är det, inte tu tal om det!

Idag blev den igår utlovade natursnuskresan till den hemliga trädgården Vargaslätten av. Med följde också grannarna Sara och Novas bb-kompis Neo (de heter ju till och med likadant, fast på olika språk) Vi såg fram emot en härlig förmiddag för oss själva i detta himmelrike till park, och satte därför både kaffe och bulle i vrångstrupen när hela  södra Hallands stavgångslag plötsligt dök upp i samma ärende som vi. Men det var förstås lugnt; med 20 hektar fanns det gott om naturupplevelser för oss allihop. Jag hade konkat med 4×5:an för att gå loss bland änglatrumpeter och azaleor. Problemet med storformatfotografi är bara, förutom att varje knäpp är dyrt, omständligt och bökigt, att man inte ser klok ut när man fotogrferar. Egentligen behöver jag inte förklara mer än så, se bilden här nedan istället som sambon så försåtligt tog när hr fotografen hade fullt upp med luppar och skynken.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Ja just det, är ni händelsevis i trakterna av Simlångsdalen runt lunchtid så missa för all del inte dagens på Tallhöjdens värdshus. Oerhört trevlig personal, en kallskuretbuffé som egentligen räckt i sig, samt flera förträffliga varmrätter att välja mellan. Smultronställevarning!

